Ihmislähtöinen kasvu alkaa oman merkityksen ymmärtämisestä suhteessa ihmisen toimintaa ohjaaviin tekijöihin. Miksi yritys on olemassa asiakkaalle? Mikä on yrityksen tehtävä tai tavoite asiakkaalle? Mihin yrityksen kannattaisi laajentua asiakkaalle? Mistä yrityksen kannattaisi supistaa asiakkaalle?
Ihmislähtöinen brändi erottuu asiakkaalle merkityksellisissä toimintaan vaikuttavissa pysyvissä tekijöissä, kuten perustarpeissa tai kulttuurin kiintopisteissä. Ihmislähtöinen markkinointi pystyy rakentamaan brändin varaan ajankohtaisin teemoin aina uudistuen ja asiakkaita houkuttelevasti.
Ihmislähtöinen myynti ei joudu sovittamaan tuotteita asiakkaan tarpeisiin, vaan tarjoama on yhtä kuin asiakkaan tarpeet.
Ihmislähtöisyys auttaa välttämään tuote- ja palvelukehityksen yleisimmän helmasynnin: tarpeettomuuden. CB Insightin 2018 tutkimuksen mukaan puutteellinen ihmisymmärrys on reilusti yleisin syy innovaatioiden epäonnistumiseen ja vastaa yli joka toisesta hukkaretkestä.
Asiakastutkimus on tutkimusta vain, jos se täyttää tieteellisen tarkastelun.
Asiakastutkimusta tulee tehdä vain, jos tarvitaan tietoa.
Asiakastutkimus ei ole koskaan itsessään arvokasta, vaan sen arvo syntyy tavoitellun toiminnan myötä.
Tarvittu tieto tulee tuottaa pienimmällä mahdollisella tutkimusasetelmalla
huipputason asiakastutkijaa
toimialan kokemus
asiakastutkimuksen kokemus
perustettu